Blisko stu mieszkańców wzięło udział w spotkaniu informacyjno-promocyjnym dotyczącym Budżetu Obywatelskiego Województwa Łódzkiego.
W sali obrad sejmiku województwa łódzkiego trudno było w sobotę znaleźć wolne miejsce. Na spotkanie informacyjno-promocyjne BOWŁ przyjechali autorzy zadań z całego regionu. W imieniu Witolda Stępnia, marszałka województwa łódzkiego, gości powitała Katarzyna Moroz-Gołacka, koordynatorka projektu. Przedstawiła zasady głosowania zarówno dotyczące terminów, jak i sposobów głosowania i wypełniania kart do głosowania. Była też runda pytań i odpowiedzi: nic dziwnego, gdyż jest to premierowy budżet wojewódzki. Cześć głosów mieszkańców zostanie uwzględniona podczas optymalizacji BOWŁ w następnych latach. Następnie Magdalena Smulczyk z referatu e-promocji Urzędu Marszałkowskiego WŁ, zaprezentowała „Skuteczne, bezpłatne sposoby promocji projektów zgłoszonych w Budżecie Obywatelskim Samorządu Województwa Łódzkiego”.
Przypomnijmy: głosowanie rozpoczyna się 1 października. Do wyboru jest 209 zadań, na które mieszkańcy województwa łódzkiego będą mogli głosować, a wskazane przez nich projekty będą realizowane w ramach Budżetu Obywatelskiego Województwa Łódzkiego. To wydarzenia sportowe, kulturalno-rekreacyjne, o charakterze prozdrowotnym, dotyczące bezpieczeństwa na drogach wojewódzkich np. budowy przejść dla pieszych czy chodników. Projekty kierowane są do różnych grup – i do 5-6-latków, i do seniorów. Łączna wartość zgłoszonych zadań przekracza 30 mln zł – czyli, sześciokrotnie zapisane 5 mln zł na BOWŁ! Odpowiednia promocja projektów będzie zatem kluczowa.